2015-01-09




Izotzezko mundu fantastikoetan barrena



Hotz handia egiten duen herrialdetan, izotzezko eskulurak egiten dituzte kalean, eta jaialdiak antolatzen dituzte, jendeak ikusteko. Gaur egun, Sapporon (Japonia) eta Harbin herrian (Txina) dira izotzezko jaialdirik ezagunenak. Holako jaialdiak beste leku batzuetan aurkitu dezakeguz: Suedian, Herberehetan, Kanadan, Norbegian, Alaskan eta beste herrialde batzuetan. 

Harhin (Txina) 

Izotz eta elurrezko jaialdirik ezagunena eta zaharrena da. Itelongjialen bizi zen ehiztari eta arrantzaleak sortu zuten, 1.600. urtean inguru. 2.007-ko edizioan, munduko eskulturari handiena sortu zuten. 250 m luzeera eta 13.000 m kubiko zituen, eta Guiness liburuan atera zen. Normalean urtarrilaren 5-an hazten da eta otsailarararte iraunten du. Klima egokia bada lehenengo hazi eta beranduago bukatzen da. Sortzen dituzten eskulturak, ikusgarriak eta zoragarriak dira. Gainera izotzen eginda daudenez, eguzkiak jotzen duenean hainbat kolore agertzen dira. 

Sapporo (Japonia) 

Japonian duela 70 urte hazi ziren izotzezko eskulturak egiten. Ikasle talde bat izan zen ohitura hau hartu zuena, eta gaur egun, Sapporoko jaialdiak, mundukoko bigarren jaialdirik garrantzitsuena da, Harbirekoaren atzetik eskulturak astebetez ikus daitezke, otsailean. Sapporoko jaialdia Japoniakojaialdi garrantzi tsuenetako bat da. 2012-ko edizioan, 2.000.000 bisitari eduki zituen, gehienak Japoniarrak. Eskulturak gozatzeko lekrik onena Otori parkeko dorrea da.

Errrusia
Lehengo izotzezko jauregia, Errusiako Ana enperatrizaren eskariz egin zen, 1740-an, eta Piotr Erpkinek diseinatu zuen. Ordutik, izotzezko herriak egiten dituzte Erruasian. San Petesburgoko Anaren izotzezko jauregiaren erreplika egin zuten, 2000. urtean San Petesburgoko Hondar eta izotzezko lehen edizioan.


Olerkia

Nire dordokatxoa 

                                                         
 Nire dortoka maitea
 asko maite zaitut,
 nire dordoka maitea 
 maskota hoberena zaitut.

 Beti lo
 beti begiak izten
 ni zuregana hurbiltzean 
 esnatzen zarenean,
 pozik jartzen zarela konturatzean,
 ni ere pozik jartzen naiz.

Zu erostean 
txiki-txikia zinen,
orain zuri begiratzean 
asko handitu zarela
konturatzen naiz 

                                                                            
Nire dordokatxoa 
nire maskotatxoa!
                                 

                              
                                              

No hay comentarios:

Publicar un comentario